فرماندار اردکان دراین نشست پیشرفت‌های به‌دست آمده در شهرستان را مرهون همدلی مسئولان دانست و گفت: در کنار تمام اختلافات در سلایق و دیدگاه‌ها، هیچ‌گاه از هدف اصلی که اعتلای شهرستان و خدمت به مردم بوده؛ دور نشده‌ایم و ارتباطات وسیع فرمانداری با مسئولان کشوری و استانی، از عوامل مهمی بوده که باعث پیشرفت و موفقیت دوچندان شهرستان شده است. 

در ادامه این نشست، خبرنگاران به ترتیب به بیان نظرات و سؤالات خود پرداختند.

 

فرماندار اردکان در رابطه با سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص انتقاد پذیری مسئولین گفت: انتقاد امری لازم و بدیهی در هرجامعه و انتقاد توأم با پیشنهاد را چراغی روشن برای هر مسئول خدمتگزار می باشد. «حسین اسماعیلی» افزود:‌ هر مسئله‌ای را نباید پاسخ داد و مطمئناً‌ برخی مباحث مطرح‌شده و فرافکنی‌های موجود در فضای مجازی از سر اغراض شخصی و نگاه غیرمنصفانه برخی افراد می‌باشد و البته بسیاری از مباحث از سر دل‌سوزی مطرح می‌گردد.

وی نتیجه و هدف طرح غیرمنصفانه برخی از مسائل را آلوده‌کردن اذهان عمومی به حرف‌های غیرواقعی دانست و خاطرنشان کرد: به‌عنوان نمونه مباحث مطرح‌شده در خصوص مسائل زیست‌محیطی شهرستان که به دوره‌ی کنونی فرمانداری نسبت داده می‌شود از اساس کذب است؛ چرا که در این دوره طبق آمارهای اعلام‌شده هیچ‌گونه مجوز احداث صنایع کثیف صادر نشده و بیش‌ترین نظارت را درباره این موضوع داشته‌ایم. 

فرماندار اردکان در خصوص حضور نیروهای غیربرمی در منطقه افزود: با توجه به رشد صنعتی و به تبع آن مهاجرپذیر بودن و رشد جمعیت اردکان، مشکلاتی در زمینه امنیت شهرستان به‌وجود آمده و طبق پی‌گیری‌های انجام شده سعی در ارتقاء‌ جایگاه و رتبه نیروی انتظامی شهرستان داریم که در نتیجه، امکانات و تعداد پرسنل نیروی انتظامی افزایش خواهد یافت.  

فرماندار اردکان در ادامه در خصوص معضل کم‌آبی و اقدامات فرمانداری در این رابطه گفت:آب انتقالی به استان برای بخش‌هایی کم‌تر از مناطق کنونی بوده و یکی از اصلی‌ترین شهرهایی که با مشکل آب دست و پنجه نرم می‌کرد اردکان بود. اما در دوره‌ای همان حجم از آب، برای مناطق بیش‌تری توزیع شد و در نتیجه آب تخصیص‌یافته کم‌تر از مقدار پیش‌بینی شده به اردکان رسید. وی ادامه داد: با توجه به کیفیت بد آب شهرستان و رشد روزافزون جمعیت معضل کم‌آبی قابل پیش‌بینی بود؛ چرا که به گفته تحلیل‌گران جنگ آینده جنگ آب است. در این راستا علاوه بر ساخت مخازن ذخیره آب شرب، ایستگاه‌های برداشت آب شیرین را نیز احداث کرده‌ایم و در بخش صنعت نیز در سطح کلان کشور برنامه‌ریزی انتقال آب خلیج فارس به استان یزد انجام شده است.

«اسماعیلی» پاسخ‌گوبودن،‌ پی‌گیری و احقاق حقوق مردم را از وظایف هر مسئولی عنوان کرد و افزود: هر مسئولی می‌تواند پی‌گیر مسائل استان باشد؛ اما بیان سخنانی از خارج از مجموعه شهرستان در خصوص برخی مسائل که فضای عمومی شهرستان را تحت تاثیر قرار دهد را برنخواهیم تافت و تمام‌قد با هم‌دلی و همراهی دیگر مسئولان شهرستان از حق مردم اردکان دفاع خواهیم کرد.

فرماندار در پاسخ به سؤالی در خصوص مشکلات حوزه بهداشت و سلامت شهرستان و کاستی‌های موجود در سطح شهرستان گفت: کمبودهای موجود را قبول داریم و در رابطه با اقدامات صورت‌گرفته از جمله ارتقای درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان به پلی کلینیک، ‌اخذ مجوز ساخت بیمارستان خصوصی و واگذاری زمین آن دراردکان مقدمات امر انجام شده است. وی افزود: ‌در بخش عقدا نیز پی‌گیری‌های لازم جهت راه‌اندازی بیمارستان انجام شده که با توجه به نیاز زیرساخت‌های لازم از جمله ساختمان و جمعیت منطقه، قادر به احداث بیمارستان در این بخش نیستیم؛ ولی با اقدامات صورت‌گرفته، جهت تأمین امکانات و تجهیزات پزشکی مورد نیاز این بخش از سوی وزیر محترم قول مساعد گرفته شده است.

«حسین اسماعیلی» در ادامه این نشست طرح پردیسان را تشریح کرد و خاطرنشان ساخت: این طرح عظیم در راستای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری شهرستان بود که رای‌زنی‌های خوبی در سطح مدیران کشوری انجام شده بود؛ اما با عدم تصویب در شورای اسلامی شهر اردکان روبه‌رو شد که امیدواریم با توجه به اهمیت موضوع و هم‌دلی بیشتر اعضای محترم شورای شهر این طرح مجدداً در جریان عملیاتی‌شدن قرار گیرد.

وی ادامه داد: از دیگر مباحث مطرح شده موضوع فاضلاب شهری بود که خوشبختانه با آرامش ایجادشده سیر عملیاتی و قانونی خود را طی می‌کند و امیدواریم با توجه به اهمیت موضوع در کم‌ترین زمان ممکن این طرح نیز تکمیل شود تا از آلودگی بیش از حد آب سفره‌های زیرزمینی جلوگیری کنیم. وی افزود:‌ جا دارد از همه مردم شهر اردکان بابت مشکلات ایجادشده در رابطه با اجرایی‌شدن این طرح به‌ویژه مشکلات ناشی از حفر کانال صمیمانه عذرخواهی کرد. 

در ادامه «جواد عمویی» یکی دیگر از خبرنگاران شهرستان و فعال عرصه خبری استان با انتقاد از فضای رسانه‌ای شهرستان گفت: هم‌گرایی در عرصه خبر از یکی از اصول فراموش‌شده این روزهای فضای خبری شهرستان است و بیش‌ترین وقت پایگاه‌های خبری اردکان به نشر مسائل سیاسی می‌گذرد که این زنگ خطر است؛ چرا که پرداختن به مسائلی غیر از موضوعات مهمی چون آموزش و پژوهش،‌ بهداشت،‌ مباحث آلایندگی و... دردی از مردم را حل نخواهد کرد.

فرماندار اردکان اظهارامیدواری کرد: با درایت خبرنگاران پیش‌کسوت، ‌شاهد هدایت مسائل مطروحه در فضای مجازی به موضوعات ارزشی و تاثیرگذار در سطح جامعه باشیم.

فرماندار در پاسخ به سؤالی در مورد فعالیت های قرآنی شهرستان که «چرا در حوزه فرهنگ و مسائل فرهنگی و قرآنی شهرستان آن‌چنان برنامه‌ریزی و تخصیص بودجه‌ای صورت نمی‌پذیرد» گفت: مشکل بودجه فرهنگی نه تنها در استان بلکه در کشور وجود دارد؛ اما در اردکان نسبت به چند سال گذشته بودجه بسیار مناسبی برای مصلاهای شهرستان و مساجد تخصیص داده شده است.

در پایان این نشست خبری  از فعالین عرصه خبر شهرستان با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا